По всяка вероятност предстоящият юбилеен, десети по ред сезон на „Фермата“ ще поеме в съвсем различна посока в сравнение с всичко, видяно от българския зрител до момента в това риалити.
Това, че досегашните му водещи и продуценти – Иван Христов и Андрей Арнаудов вече няма да работят там, е сигурно почти на 99%. Би Ти Ви възнамерява да промени коренно шоуто. Ако следва световните тенденции, ще го превърне в „Биг Брадър“, но с крави, с надеждата, че така ще привлече млади градски хора пред малкия екран.
Формулировката „Биг Брадър" с крави" е на Иван и Андрей, които преди дни обясниха в своя подкаст „Неофишъл“, че навсякъде по света „Фермата“ представлява именно това. Единствено у нас те двамата заедно с колегата си Ники Николов, който доскоро беше тяхна дясна ръка в работата, са го развили в посока патриотизъм и завръщане към традициите. Иначе форматът бил основно за силови игри от типа на „Сървайвър", подплатени с интриги като в „Биг Брадър”.
Христов и Арнаудов твърдят, че това, което българите гледаме, е изцяло тяхна концепция. Те разкриха, че през 2023-та риалитито им е било свалено от ефир с обяснението, че е твърде скъпо, а рейтингът му не оправдава инвестицията.
Новият-стар програмен директор Апостол Пенчев отсякъл, че в телевизията не са доволни от резултатите на „Фермата”, затова го спират. Колко е струвало риалитито, водещите не разкриват, но по думите им средният пазарен дял на последния до момента сезон – девети, е бил над 27. Това е бил най-слабият сезон на риалитито в цялата му 9-годишна история у нас. През есента на 2023-та, когато той е излъчен, е имало само едно предаване с по-добри резултати – „Бригада Нов дом”, което към онзи момент също е продуцирано от тях. По-късно им било съобщено, че телевизията си прибира и този проект, така че в актуалния сезон те нямат участие.
Според двойката водещи и продуценти шоуто, с което „Фермата” е заменено миналата есен, е постигнало едва 17 на сто пазарен дял. Това е „Островът на 100-те гривни”, зад което застава доскорошният им колега в аграрното риалити Ники Николов. В момента той продуцира „Ергенът”.
„Островът" е снимано във Филипините, което означава, че целият екип е бил командирован там, а телевизията, освен командировъчни, би трябвало да е платила и пътуването, нощувките и застраховките на служителите си. Това най-вероятно е направило риалитито, ако не по-скъпо, то поне толкова скъпо, колкото и „Фермата" – предаване, което се снима съвсем близо до София.
Иван и Андрей са категорични, че причините да бъдат отстранени от Би Ти Ви не са пазарни. Те не уточниха какви са реалните мотиви на Пенчев да ги отстрани от играта, но от реакциите им стана ясно, че са лични.
Точно за какво става въпрос, засега не разкриват, но май има връзка повече с Андрей, отколкото с Иван, а Арнаудов уточни, че няма как да забрави за какво става въпрос дори и след 15 години, когато смятал да опише ситуацията в мемоарите си, ако е жив и здрав.
Ники Николов преди няколко месеца разкри в друг подкаст, че в последните години от Би Ти Ви са искали екипът на двамата продуценти да промени концепцията на „Фермата“. От риалити, посветено на българските традиции, което се гледа основно от по-консервативни зрители и по-малките градове и селата, телевизията искала да го превърне в риалити за младите градски хора. Съответно екипът започнал да кани такъв тип участници. Те обаче се оказали скучни за традиционната аудитория на формата, която започнала да се оттегля от него. От друга страна, на младите в големите градове не им се гледало шоу с крави, кози, варено на лютеница и цепене на дърва. Съответно рейтингът започнал да пада, докато се стигнало до вече спомената 2023-та и най-слабия сезон на риалитито досега, който въпреки всичко се оказал по-силен от повечето предавания на телевизията, излъчвани в момента.
Иван и Андрей показаха в какво може да се превърне „Фермата" наесен. Те излъчиха част от началото на един от сезоните във Франция, където се вижда как полугола млада жена влиза в шоуто с луксозна лимузина и върви по червен килим. Помещението, в което се настаняват участниците, много прилича на къщата на „Биг Брадър" у нас, както и спалните им помещения. Единствената разлика е, че навън има много комари. Намекът е прозрачен – нищо чудно и тук да стане същото.
В последните години Би Ти Ви се опитва да направи завой в програмата си с надежда да обхване младежката аудитория от големите градове. На това се дължат много промени, които са трудни за смилане от традиционните зрители на телевизията, свикнали с по-консервативни и насочени към семейна аудитория предавания. Изведнъж в ефир се заговори за „джен Зи", започнаха да се канят инфлуенсъри и да се търсят лица и теми, за които се смята, че биха се харесали на 20-годишните.
Започна промяна на езика и цялостната концепция в телевизията. Това доведе до сериозен отлив на семейната аудитория, а от друга страна, не е ясно колко от 20-годишните са готови да заменят телефоните си с телевизори.
Източник: Уикенд
Коментирай