На фона на препускащите цени на основни и ежедневни стоки за бита, нашенецът е принуден да практикува шопинг туризъм.

 

Двуцифреният ръст на етикетите вече не изненадва никого, но освен хранителните продукти, тези за лична хигиена, почистващите и перилни препарати, все повече започват да пробиват джоба на потребителя.

 

Ще се изненадате от оправданието на търговците за чутовната скъпотия у нас

От години пазарите на съседни страни привличат българите не само за хранителни стоки, а и за редица други. Одрин и Солун са сред любимите дестинации на родните шопинг туристи. Те са категорични, че в Турция, Сърбия и Македония е много по-евтино, отколкото у нас. Цените в съседна Турция са по-ниски с около 30-40%.

 

Българските шопинг туристи съветват, ако ще купувате детски дрехи да го направите от Англия, тъй като там са най-изгодни. В съседна Гърция цените са близки до нашите, но пък безспорно продуктите им са далеч по-качествени от нашите. Именно това е и причината за пазара в Солун.

 

Нашенци споделят, че в Ница, Франция се забелязва сериозен ръст на препаратите за пране.

Прави впечатление, че британците се насочват към собствени марки на веригите. Заради огромната конкуренция помежду им някои от търговските обекти категорично отказват да зареждат стока, чиято цена е повишена необосновано. Там все повече хора пазаруват на кредит.

 

Италианците пък са изгубили 3% от покупателната си способност през миналата година и плащат 4% повече за основни продукти. Разликата е, че там действа институция-гарант за контрол на цените, наричана от местните „Мистър Цени“. По този начин се избягва подозрителното и необосновано покачване на цените, каквото масово се забелязва у нас.

 

И докато както стана ясно в Турция все още е най-изгодно да се пазарува, макар и там цените да скочиха доста заради шопинг туристите, то България се нарежда на четвърто място по най-скъп пазар. Търговците се оправдават с това, че страната ни е много малък пазар и малкото количество доставени стоки трябва да се компенсира по някакъв начин.

Източник: Уикенд