Поне 5 центъра на влияние не дават на правителството да мръдне без позволение, категорични са източници от правителството. Ето и доказателството:
След като в четвъртък стана ясна далаверата за 30 милиона лева със стари соц. вагони, ремонтирани на цената на нови суперкачествени немски, при това без търг и конкурс, както изисква законът, даде поръчката на боса на борческата групировка 777, премиерът Денков е пожелал Григори Григоров да напусне поста си само ден след назначаването му. Върху него обаче е оказан натиск. От кого ли?
Припомняме, че скандалната далавера с ремонта на вагоните, както и още една – поръчка за охрана на вагоните, отново за същите пари – 30 милиона лева, отново без конкурс, дадена въпреки наличието на специално собствено звено за сигурност на железниците, се разиграва през коронавирусната 2020 г. Тогава въпросният Григори Григоров е председател на Съвета на директорите на БДЖ.
Кой го парашутира на поста?
Росен Желязков като министър на транспорта в Борисов 3.
Какъв е Росен Желязков в момента – първият човек в нашата парламентарна република: председател на българския парламент. Макар и ротационен от името на ГЕРБ.
Тъй като сам е юрист, Желязков не може да не е обърнал внимание на далаверата още като министър. Само че едва служебното правителство, в което Асен Василев и Кирил Петков бяха министри, не само разкри скандалните поръчки, но ги даде на прокуратурата и оттам те вече стигнаха до съда.
Какво той ще реши е ясно, предвид безспорните и установени факти и обстоятелства.
Тогава срамът за това управление, което според съпредседателя на коалицията Христо Иванов е „антикорупционно” и против „погазването на закона”, ще бъде още по-голям. Защото то само си отглежда рекламно лице за обратното.
Може зам.-министърът на земеделието за 3 часа – Горския на Вълка и Доган, и зам.-министърът на вътрешните работи – бодигардът на Кирил Петков да са неуместни назначения, но това вече е повече от скандално, единодушни са дори най-отявлените привърженици на управляващата коалиция. Изобщо не споменаваме ясно свързаната с двама олигарси вечна зам.-министърка на туризма, тя е несменяема и при Статуквото, и при Промяната.
На всичко отгоре, битките за налагане и отхвърляне на подобни кандидатури тотално са блокирали назначаването на нови зам.-министри, а с това и работата в министерствата, а оттам – на цялата администрация. Такава немощ досега не е забелязвана дори при най-лошите управления.
Одобреният късно в сряда нов заместник-министър на транспорта, третият изобщо назначен лично от новия премиер акад. Денков, шокира повече дори от скандално уволнения 3 часа след подписа за назначаването му от министър-председателя „горски на Вълка и Доган” в МЗХ.
Припомняме конкретния случай:
На 29.06.2021 г. служебният кабинет, в който изгряха политическите звезди на Петков и Василев и на чиито криле те създадоха политическия си проект ПП, уволни Григори Григоров. Резолюцията е: „Редица нередности и административни нарушения" в проведените обществени поръчки от БДЖ - Пътнически превози ЕООД за ремонт на вагоги и за охрана”.
Едно от най-фрапиращите е сключването на договор за ремонт на 15 вагона. Цялата стойност на договора възлиза на над 30 млн. лв. с ДДС, т.е. ремонтът на соц. вагон с ДДС излиза по над 2 млн. лв., каквато е цената на чисто нов, модерен, съвременен, технологичен западен вагон.
Оказва се, че предприятието няма авторски права върху проекта на вагоните, което означава, че реновирането им може да бъде извършено и от друг завод.
Още по-интересното е КОЙ и как печели скандалната и незаконна поръчка, защото това разкрива цяла престъпна схема, явно замислена предварително като многоходова комбинация:
Оказва се, че първо въпросната частна фирма Инерком е изкупена в навечерието на поръчката от Валери Димитров – бос на софийския клон на някога могъщата борческа групировка от Пловдив, известна от медиите като Седмиците или 777 и с фалита на Кристалбанк при Виденов.
После сегашният „антикорупционен” зам.министър на Промяната Григори Григоров, убедил се, че това е свършено, пуска поръчката.
За да не се явяват други кандидати, които да предложат реална – много по-ниска и адекватна на пазарната цена, организаторът лансира дълбоко неверен аргумент, така че процедурата да се проведе без търг и конкурс.
За да мине, се твърди, че няма друг, който може да направи ремонт на тези вагони, което – разбира се – не отговаря на истината.
Нещо повече, даващият поръчката е наясно за липсата на лиценз и авторски права на някогашния държавен завод, който вече е станал частна фирма.
Въпреки всичко това и с ясното съзнание какво извършва, той подписва скандалната сделка, платена с нашите пари на данъкоплатци.
Тази работа е извършена през коронавирусната 2020 г . и никой, особено МВР, Следствието и Прокуратурата не й обръща внимание.
Даже ресорният тогава министър на транспорта, а сега шеф на Парламента, юристът Росен Желязков, който няма как да не е бил в течение като принципал на иначе фалиралото държавно дружество – превозвач.
Струва ли ви се логично?
Още повече, има и друг скандален договор, подписан от ръководството на БДЖ, начело с Григори Григоров, при това отново с борчески привкус и дни преди служебното правителство да бъде назначено от президента Румен Радев, в самия край на управлението на Борисов 3. Той пък е за охрана на обекти на националния жп превозвач в цялата страна с частна и отново пловдивска по корени фирма.
Това става въпреки че държавната компания, на която не се числят гарите – те са към НКЖИ, а предимно вагони, има собствено звено за сигурност с персонал и всички нужни атрибути. Договорът за охрана също е на стойност близо 30 милиона лева за срок от 5 години.
„Проверките на цялостната документация отчитат неверни информации и необосновани действия за провеждане на процедури, което се отнася до целесъобразността и прозрачността на проведените поръчки”, заключава през 2021 г. ревизиращият управлението на ГЕРБ служебен кабинет. В който звездите на разобличенията бяха Петков и Василев – днес лидери на Промяната.
Източник: 19min.bg
Коментирай