Прави впечатление, че цените на стоките в кварталните бакалии, са двойно по-високи.
Новите скокове на цените подплашиха малките търговци и в кварталните магазини всичко скочи за пореден път, което разбира се разгневи потребителите.
За да ударят кьоравото търговците злоупотребяват с добре позната тактика – заковаха много високи цени, които са доста по-неатрактивни от тези в големите вериги и така тестват реакцията на купувачите.
Много от бакалиите продават с толкова висока надценка, че цифрите са с около 20%, дори по-високи от тези в хипермаркетите. Отгоре на всичкото, малките магазини почти никога не пускат стоки на промоция и се ослушват, когато стане дума за касова бележка, оплакват се разочарованите купувачи. Домакиня от столицата изчисли, че за един пазар в кварталната бакалия е платила 93,70 лева, а същите стоки биха й излезли в супера под 82 лева.
Най-надути са цените на киселото и прясното мляко, олиото, маслото и колбасите.
Кофичка кисело мляко от най-купуваните марки като „Елена”, „Верея” и „Домлян” се продават масово за над 2 лева в много от малките магазини. Еднолитрова бутилка прясно мляко пък се предлага за близо 4 лева, което е твърде високо, дори след последното поскъпване.
Много по-скъп е и хлябът – в бакалиите пълнозърнестият е между 2,50 и 2,90, при положение че в хипермаркета го намираме за 2,20-2,30 лева.
Нарязаните колбаси пък са истински удар по джоба. 250 грама луканка или суджук се предлагат за не по-малко от 12-15 лева, а подковите вървят и по повече.
Маслото, което без друго е шампион по високи цени, в бакалията ще се наложи да купите за 7 лева, докато в хипермаркета ще е с лев-два. по-евтино. Големите пакети с немско масло пък не падат под 11-12 лв. Сериозен проблем са и санитарните материали – тоалетната хартия върви по 4,50 лева за 4-те ролки, при положение че в големия магазин струва под 3,80.
Бакалиите продават и прескъпи плодове и зеленчуци, отгоре на всичкото некачествени в повечето случаи, докато в големите търговски вериги е много по-изгодно. Още повече, че често може да се възползвате от различни намаления. В момента повечето квартални търговци продават доматите за около 6 лв., докато на пазара ще ги намерите и по 4, а в хипермаркетите дори и по 3 лв. Краставиците продължават да държат солени цени, и пак в малките магазини, трудно ще ги намерите. В момента по тържищата с най-купувания зеленчук може да се снабдите срещу 4,50 лева за килограм, при това качествен.
Сладките бисквити, шоколади и сладкиши също са със солена надценка - поне 10-15%, в случай че ви домързи да отскочите до хипермаркета. Кутия шоколадови бисквити няма как да си купите на цена под 4 лева.
Разбира се, кварталните търговци разчитат най-вече на това, че хората се изкушават да отскочат близо до дома си и набързо, да напазаруват, когато не им се ходи надалеч и не им се обикалят големите халета на търговските вериги. Тъкмо заради бързането и липсата на избор в даден момент, а и за да пестят време, клиентите еднократно се примиряват с високите цени и пазаруват, макар и по-малко стоки.
В същото време, при сегашните бесни темпове на цените, големите търговски вериги продават по-евтино, тъй като изкупуват големи количества и печелят отстъпки. И най-важното – зарибяват клиентите с постоянни промоции, които пестят значителни суми от семейния бюджет. В случай, че имате ниски доходи, най-добрият вариант за зареждане на хладилника е да следите брошурите на близките до вас търговски вериги и да се възползвате от намаленията на отделните продукти. Затова и големите пазари наведнъж са препоръчителни, за да уцелите промоциите за отделните класове стоки, които се обявяват предварително и траят поне няколко дни.
В кварталния магазин пък може да отскачате само за дребен пазар – кофичка мляко, килограм картофи, хляб или някой дребен сладкиш. Повечето потребители принципно предпочитат да купуват от хипермаркетите, но и между отделните търговски вериги има разлика в редовните цени, предупреждават добросъвестни търговци.
Източник: Уикенд
Коментирай