Мошениците не само не си почиват през летния сезон, а дори напротив – именно тогава са особено активни. Заради засиления шопинг тарикатите използват момента, за да пробутат фалшивите стоки, където успеят. Разбира се, артикулите менте са най-вече сред марковите облекла – тениски, спортни екипи, маратонки, якета, бански. Те дори стават все по-добри и често може дори да неразличим фалшивите дрешки от оригиналните.

 

Само преди два дни, митничарите задържаха на пункт Лесово над 20 000 текстилни изделия, чанти и маратонки с „емблемите на световни марки в товарни  автомобили, влизащи от Турция към Сърбия и България.

Различаването на оригинален дизайнерски артикул от фалшив със сигурност e трудна работа и все пак има начини, по които да разберем какво всъщност купуваме - истински лукс или имитация.  

Естествено фалшивите дрехи и обувки са най-често твърде скъпи и това е най-неприятният момент – хвърляме много пари, а получаваме много по-ниско качество дреха, като накрая оставаме недоволни и разочаровани. И все пак – не е излишно да знаете методите, с които да опитвате да разпознаете дали купувате истински продукт или фалшификат. Дори тези начини да не са 100%-ва гаранция за успех, но ще ви помогнат в различаването на ментето и оригинала.

 

Съвет №1

Марковите дрехи най-често са в официалните магазини

Разбира се, че най-сигурният начин да купите оригинална дреха или маратонки е да пазарувате в официалните магазини – или в търговските центрове, или бутици, от които се пазарува масово и се знае произходът на стоката. Основно правило е, че дизайнерските артикули от модни колекции обикновено се продават във фирмените магазини. В такъв магазин, ако имате съмнения за автентичността на стоките, може да поискате и получите сертификат за оригиналност. Това е най-сигурният начин да сте 100% сигурни, че сте избрали автентичната стока.

 

Собствениците на онлайн магазини обаче хич не са доволни в подобни случаи и смятат, че „сертификати“ би трябвало да се търсят само в крайни случаи, когато наистина клиентите имат сериозни съмнения за стоката.

 

Според тях молбите за „удостоверяващ документ“ поставят търговците в ступор.

„Ние просто изкупуваме необходимите стоки за клиентите в официалните онлайн магазини и съответно ги изпращаме на нашите клиенти. Представете си, ако сте направили поръчка в партньорски официален магазин, как си представяте да общувате с поддръжката на този магазин, така че той да ви предоставя документи за удостоверяване? И представете си как се обаждаме на „Майкъл Корс” например, за да им искаме документи, че продават оригинални продукти!“, иронизира онлайн

търговец.

 

Съвет №2

Гледайте баркода на етикетите

Марковите стоки винаги имат етикети с подробна информация. И тези обяснения не са единствено за размерите и методите на грижа за стоките. Понякога марките слагат баркод от грешната страна на продукта, пришит върху лентата близо до врата или колана, в зависимост от вида на продукта. Твърди се, че първите 3 цифри означават номера на страната на произход. Производството в Италия или Франция почти 100% говори за оригиналността на стоките.

 

Купувачи обаче споделят, че и в официални магазини в САЩ не са открили баркод. Остава предположението, че баркодирането е присъщо за някои премиум марки или за по-скъпи стоки. Каквото и да е, единственият сигурен вариант остава да купувате от официални магазини.

 

Съвет №3

Качеството на материята и кройката говори

Разбира се, че добрите дрехи и обувки лесно се разпознават по качеството и комфорта, който създават. Най-красноречиво за качеството говори добрата материя, перфектната кройка, прецизният шев, симетрично пришити копчета. Към дрехата обикновено се прикачат допълнителни аксесоари – копчета и надеждни ципове.

 

Ето една любопитна подробност – на дрехите Lacoste например крокодилчето винаги гледа навън, т.е. не към копчетата, а в обратна посока.

Само слух е обаче, че е задължително да има стандарт за копчетата, т.е. задължително да бъдат с надпис. Оказва се, че може да са без надпис, да са пластмасови или метални – всичко е индивидуално, зависи от колекцията и се променя бързо, категорични са експертите.

 

Друг пример – с „Лабутен“ – цветът на подметката на обувката е равномерно червен, матов и без блясък. Истинските кецове „Конверс" пък имат подметка от 3 см, не по-малко и сериен номер от 6 цифри + печат All-Stars + бар код на вътрешен етикет.

 

Подобни марки винаги държат на специфичните за марката цветове, а логото винаги присъства на външните и вътрешните детайли на продукта.

Има и отклонения обаче – някои колекции може да променят обичайната естетика. Със сигурност обаче, ако цветовете са съвсем различни, а очертанията са размазани – това е безспорен признак за фалшификат.

 

Съвет №4

Цената, цената и пак цената

Всички купувачи са наясно, че репликата винаги е много по-евтина. Разбира се, хиляди потребители гледат да платят по-малко за чифт обувки, които имитират висока марка, но какво ще получат срещу това? Едва ли ще се сдобиете с дори подобно качество, а единствено с козметична прилика, Затова, за да няма разочарования, изчакайте разпродажби или талони за намаление, отколкото да се примирите с фалшификати, които нямат нищо общо с оригиналните продукти.

 

И старото правило – цените не трябва да са подозрително ниски, защото ако е така, значи си имате откровено менте насреща. Ясно е, че всеки иска да получи нещо атрактивно с 65-70, дори 80% отстъпка, но нали не вярвате, че има толкова щедри търговци? Най-скъпите марки например – „Луи Вюитон“ и „Ермес“, са известни с това, че никога не правят намаление на стоките си – ако нещо не се продаде, се унищожава. Затова нека всеки потребител разчита на здравия си разум.

 

Съвет №5

Обърнете внимание на опаковката

Няма начин дизайнерски стоки да не бъдат опаковани прецизно и естетично. По този въпрос две мнения няма. Производителите на високите марки са наясно, че когато клиентът плаща скъпо, иска да се поглези и с добра опаковка, която е част от удоволствието на шопинга. Разбира се, в кутията ще намерите пластмасова карта, която носи успокояваща информация под формата на сериен номер на стоката. Но дяволът е в детайла – например обувките „Ла-бутен" винаги са опаковани в червени торби, които носят индивидуалния белег на марката. А за чантите на Майкъл Корс торбите са бели, със сребрист принт, или кремави, с логото на марката, или кафяви с надпис „Michael Kors”. „Прада” пък изпращат стоките си в красиви тъмносини кутии, а дрехите и обувките са обгърнати от фина оризова хартия с логого на марката.

 

Съвет №6

Преди да купите, отворете официалния сайт на марката

Ако сте малко по-пъргави и предвидливи, преди да направите желаната покупка, първо отворете официалния сайт на марката и разгледайте. Така може да спестите доста пари. Огледайте цените, за да знаете реалната стойност на продукта. И не забравяйте да сравните числата на етикетите и номерата на баркодовете.

Източник: Уикенд