В настоящия момент онлайн магазините се изправят пред необходимостта да повишат цените на своите стоки, поради високите разходи за доставка. Те са нараснали със значителните 40% само през последните два месеца, жалват се онлайн търговците. Оправдават се, че увеличението на разходите за куриерска доставка ги принуждава да повишат цените на стоките си.
Ако доставката е с безплатен транспорт, тогава търговецът търпи загуби в резултат на неизгодните условия, предлагани от куриерските компании. Затова, множество онлайн магазини компенсират увеличените разходите за транспорт чрез повишаване на цените на предлаганите от тях стоки.
Това обяснява защо цените на дрехи и обувки, поръчани онлайн, се оказват с до 20 на сто по-скъпи. Така на практика цената на куриерската услуга влиза в стойността на самата стока, като в някои случаи куриерът излиза близо 60% от стойността на самия продукт.
Например за пратка до 2 кг. от 30 лева ще платите около 17-18 лева доставка. Разбира се, цената на куриерската фирма към онлайн търговците зависи и от обема пратки. При по-големи обороти от страна на интернет магазините офертата винаги е по-изгодна. Куриерските фирми обясняват високите си цени с инфлацията и нарасналите разходи за труд – дежурното оправдание на всички в държавата въпреки намалените й стойности в последните 2 месеца.
Заради тенденцията на поскъпване на стоката в онлайн магазините до крайния потребител мнозина отново се завръщат в молове и търговските центрове и пазаруват от там.
Източник: Уикенд
Коментирай