Свързаната с Алексей Петров застрахователна компания „Лев Инс“ вече търпи загуби заради мафиотското убийство.

 

Само броени дни след показната му екзекуция, автомафията е започнала ударно да посяга на скъпи возила, застраховани в „Лев Инс“. Тази ситуация е почти непозната на дружеството за последното десетилетие и половина.

 

Запознати твърдят, че през отминалата седмица са били задигнати две чисто нови лимузини „Ауди“ А8, поне два джипа от марката „Рейндж Ровър“ и няколко по-стари модела мерцедеси и „беемвета.

 

Посегателства на автомобили, застраховани в „Лев Инс“ има също в Пловдив, Бургас и Варна. По груби сметки общата стойност на откраднатите возила надхвърля сумата от 3 млн. лв. - пари, които дружеството ще трябва да плати на собствениците на откраднатите автомобили, ако те не бъдат открити в 6-месечен срок.

 

„Много големи клиенти вече презастраховат лимузините си в други  компании, въпреки че има тиха съпротива от страна на брокерите“, отчита полицейски източник, запознат отблизо със случващото се.

 

От 2007 г. насам, когато Алексей Петров беше назначен за съветник на Петко Сертов в ДАНС, застрахователното дружество „Лев Инс“ започна стремително да вдига ръста на застраховките „Каско“ срещу кражба на автомобила за сметка на свързаната с братя Маргини „Бул Инс“ и „Армеец“ на варненската групировка ТИМ.

 

Сред големите предимства на „Лев Инс“ беше публично известният факт, че застрахованите срещу кражба при тях коли не бяха обект на посегателство от страна на джамбазите. В ъндърграунда обясняват тази закономерност по два начина – с ръководната роля на Алексей Петров в службите за сигурност и в МВР, и с наличието на брутален наказателен отряд за инквизиции над автокрадци, ръководен от Антон Петров – Тони Хамстера, загинал при мистериозни обстоятелства през лятото на 2021 г., малко след окончателната му оправдателна присъда по делото „Октопод“.

 

Месеци преди провеждането на акцията на МВР „Октопод“ и показните арести на Трактора и Хамстера последният беше задържан за кратко при друга знакова полицейска операция - „Наглите“, насочена срещу бандата за отвличания на богаташи. Тогава стана известно, че закопчаните и впоследствие осъдени за 13 отвличания Прокопи Прокопиев – Културиста, Ивайло Евтимов – Йожи, Даниел Димитров – Данчо Релето и Любомир Димитров – Гребеца са били сред маститите автокрадци в София преди да се пренасочат към по-кървав занаят – похищения на богаташи с цел плащане на откуп. Други закопчани в акция „Наглите“, но впоследствие неосъдени – Иван Иванчев – Дебелото и Иван Райчев – Патицата, също бяха със статут на вещи автоджамбази. Сред жертвите на „Наглите“ имаше и автокрадец – Иван Пайнавелов – Сапата, чийто труп впоследствие беше изровен с багери в Плана планина. Смята се, че Сапата е бил ликвидиран, тъй като е позволил да бъде засечен с краден автомобил, използван за отвличането на бизнесмена Киро Киров. За убийството му присъда „доживотен затвор“ без право на замяна получи Любо Гребеца.

 

Въпреки многото косвени улики, че Алексей , Петров и Тони Хамстера са ползвали автоджамбазите за поръчкови отвличания и че всички крадци на луксозни возила са имали уговорка да не пипат автомобили на „Лев Инс“ срещу подсигурен чадър в МВР за други престъпления, Антон Петров дори не беше сред подсъдимите като тартор на „Наглите“. В дома на Хамстера бяха открити 100-левови банкноти от платения последен откуп „на „Наглите“ за връщането на милионерския син Румен Гунински, но разследващите повярваха на версията на съпругата му, че парите се озовали у нея, тъй като в детската градина на сина й събирали пари за подарък на дете рожденик.

 

Автомафията започна да краде колите на „Лев Инс“ след смъртта на Алексей Петров

След реализацията на полицейската операция „Октопод“ и под давлението на тогавашния МВР шеф Цветан Цветанов, през есента на 2011 г. се стигна до промени в Кодекса за застраховането – на застрахованите коли да не се слагат лепенки и знаци с данни за застрахователя и срока на валидност на полицата, които да издават, че има такава.

 

Мотивът на властите тогава беше, че чрез лепенките „силовите играчи“ в сектора предупреждават кои коли да не бъдат крадени от джамбазите.

 

Въпреки забраната за поставяне на лепенки и знаци върху автомобилите с „Каско“ обаче „Лев Инс“, а и част от останалите застрахователни дружества намериха начин да заобиколят закона чрез хитри трикове, които, между другото, и до днес се прилагат и не са санкционирани от „сляпата“ Комисия за финансов надзор.

 

Особено скандална обаче е ситуацията при „Лев Инс“, тъй като застрахователното дружество използва Българския червен кръст, за да предупреждава крадците да не посягат на техни коли. Лепенките с червения кръст на БЧК и с въпроса „Аз дарих, а ти?“ се поставят от години на огледалото за задно виждане на всеки автомобил със застраховка „Каско“, направена в „Лев Инс“. „Това е наглост, съизмерима с аферата „Хелп Карма“ – благотворителността се ползва за маркиране на сенчести територии“, възмущават се застрахователни брокери.

Съвсем наскоро срещу председателят на БЧК Христо Григоров се надигна справедливо негодувание заради присъствието му на приема на руското посолство в София, организиран по случай Деня на Русия на 12 юни:

 

Не по-малко скандален детайл от дейността на БЧК обаче е обвързаността на хуманитарната организация с частно застрахователно дружество и използването на логото на БЧК за ориентир на автомафията. В интернет страницата на „Лев Инс“ на видно място може да се види и благодарствената грамота с логото и печата на БЧК, изпратена и подписана от Христо Григоров до застрахователното дружество на 28 април 2021 г. Грамотата завършва с многозначителното послание на хуманитарната организация: „Благодарим ви за честта да бъдете наш партньор!“.

Източник: Уикенд, crimesbg.com