-Благодаря! Отбелязахме го скромно със служителите от фирмата – от София, Димитровград; печатната и производствена база, комплекса Планета Пайнер в Димитровград и изпълнителите, които имаха възможност да дойдат. Това беше в четвъртък, 13 февруари, защото точно на 13 февруари 1990 г. излезе решението за регистрацията на фирмата от Хасковския съд. Не съм канил лично никой, тъй като това е фирмена годишнина, а не мой личен празник. Някои от изпълнителите успяха да дойдат, други ни поздравиха в социалните мрежи. Благодаря на всички. Тези 30 години не усетихме как минаха в непрекъсната работа с текущи проблеми, но сме вървели напред през цялото това време. -Направихте ли си равносметка за първите 30? -Постигнатото се вижда в момента – работили сме с повече от 300 изпълнители, продуцирали сме над 10 000 песни, събрани в 2200 албума, 6000 видео клипа, концерти, предавания, интервюта и продължаваме напред. През всичките тези години сме били радетели на възможно най-доброто качество, ако може и на световно ниво. Защото, когато имаме една хубава песен, качеството допринася да привлечем още повече вниманието на почитателите. Когато има перфектна картина и звук, хубавата песен влиза по-лесно в душата на човека. [caption id="attachment_440244" align="alignleft" width="300"] Митко Пайнера с интересно интервю[/caption] -Искам да ви върна преди 30 г., да разкажете как започна всичко. Носят се легенди, че сте тръгнали с един касетофон на битака в Димитровград. Това вярно ли е? -Легенди има всякакви. Няма нищо срамно да съм бил и с касетофон на битака. По този начин можеш да видиш хората какво харесват, на какво се радват, какво предпочитат. В тези първи години празните касети бяха голям дефицит и аз реших да започна именно със производството им. През 1988-89 г. излезе постановление на МС, което стимулираше частната инициатива, и от което се възползвахме а година по-късно се разкри възможност и за регистрирането на фирми. Ние със съпругата ми бяхме едни от първите, които решихме смело да влезем в това море, имайки предвид опита, който имахме от държавната работа, знанията от висшите учебни заведения и силната убеденост в успеха. Изтеглихме кредит от 1 милион лева за машини и съоръжения и започнахме производството. Интересен беше факта, че гарант на кредита ни стана самият комбинат, в който работехме, което беше израз на доверието и убедителността, която излъчвахме. Не подведохме ръководството, върнахме го в срок точно от 1 г., въпреки годишната лихва от 53%. Започнахме да произвеждаме касети и да тиражираме записите на най-добрите сватбарски оркестри, които правехме по фестивали и надсвирвания. Пробвахме и с рок, но тези опити се оказаха неуспешни, защото хората харесваха повече шлагерна, народна и попфолк музика. -За какви количества става въпрос? -Колкото можехме да произведем, толкова се купуваха. Произвеждахме не само за вътрешния пазар и за нашите продуцентски нужди, но и за износ: в Румъния, Молдова, Македония. Опитахме се в Украйна, но се оказа неуспешно. Работехме на три смени и успяхме да дръпнем финансово. През 1993 г. България ратифицира Женевската конвенция по авторско право. При това положение ние решихме да акцентираме върху продуцентския си бизнес. Създадохме първото аудио студио, впоследствие и видео студио в Димитровград и започнахме с професионална техника да правим професионални звукозаписи и видеозаписи. -А откъде дойде името Пайнер? -От един облог. В Димитровград бяхме десетина любители на хубавата музика и на една наша среща решихме да си направим експеримент, кой ще направи най-добрият запис на едно и също изпълнение. Един от приятелите ми беше конструирал собствен магнетофон и беше сигурен, че е направил най-доброто. Аз ползвах магнетофон от японската марка Pioneer. Направихме записите, след това ги прослушахме и се оказа, че моят наистина е по-добрият. От тогава започнаха да ме наричат Пайнера. Когато обсъждахме име за фирмата, предложенията все ни се струваха неубедителни. Тогава нашата адвокатка каза: „А защо да не е Пайнер“, помислихме и го приехме, защото важното бе да тръгнем добре в работата, а с това и на името се създава имидж. Пък и то си ни допадна – първи, първенец, пионер. -Коя бе първата певица, която продуцирахте? - С оркестрите имахме големи успехи, но първата певица, с която започнахме професионална работа, бе Глория. С нея започнахме много успешно и убедително. Преди това бяхме чували много хубави неща за нея, познавахме гласа й от записи. Организирахме среща по средата между Димитровград и родния й град Русе – във Велико Търново. Там обсъдихме как да действаме занапред, тя прие идеята, подписахме договор и заработихме заедно. Въпрос на взаимно доверие и прозорливост... До ден-днешен сме заедно и вървим напред. -Кой е най-големият успех на Пайнер? -Доста са успехите. Успех е Глория още в самото начало; успех е оркестър Димитровград; убедителен успех имаме с Ивана. Направихме бум като наложихме големи сръбски хитове на български в нейно изпълнение като „Шампанско и сълзи“, „Квартална кръчма“, „Като на 17“ и много други. Успехите на Преслава, Галена, Анелия, Джена вече вървят паралелно. Гергана пък беше първата, която стана звезда за една нощ от ефира на телевизия Планета. -А имали ли сте неуспехи? -Продуцирането до голяма степен си е риск. Ние подписваме договор, когато вярваме, че ще успеем. Доста пъти обаче сме се подвеждали. Оказвало се е впоследствие, че характерът на изпълнителя е такъв, че той не е способен да даде това, което пазарът изисква. Случвало се е въпреки хубавите песни, въпреки добрите гласови данни и визия, съответният изпълнител да не стои актуално на пазара. Да, имали сме изпълнители, с които не сме успявали. Но повече са тези, с които успяваме и благодарение на това фирмата върви напред. -Открихте ли формулата на успеха за тези 30 години? -Няма точна формула, защото времето се променя непрекъснато и всичко зависи от него. Днес се изисква повече продуктивност, показност и енергия в един изпълнител. Неговият характер трябва да подхожда на това, което пазарът изисква. А преди години не беше така. -Как работехте с примата Лили Иванова? -Наш приятел от Димитровград беше неин спонсор на няколко песни и тогава той реши да направи връзката и предложението да работим заедно. Самата тя нямаше нищо против. Често идваше в Димитровград и за първия ни общ албум „Готови ли сте за любов“ работихме много добре, съгласувахме всеки детайл и имаше много голям успех. От него излязоха хитове като „Счупена чаша“, „Дансингът на самотата“, „Не всичко е пари приятелю“. Тя е един от изпълнителите, който желаеше преди запис да пие хладка вода с лимон, заради гласните струни и по този начин пееше много добре. При втория ни албум „Частен случай“ решихме да привлечем и тиинейджърската аудитория с рокаджийски песни. Да навлизаш в друга аудитория обаче се оказа да не плуваш в свои води. Въпреки туй си позволихме експеримента с рока. -Сега се коментира в интернет, че има напрежение между вас и Галена заради отсъствието й от юбилея на фирмата, от концерта за рождения ден на Планета тв. -Няма такова нещо. Напоследък често се чуваме, пишем си, работата върви. Дори преди час си говорихме за предстоящия ни видеоклип, който ще направим съвместно със Самсунг Галакси и техния най-нов модел смартфон. - За 30 г. Пайнер ще има ли голям концерт? -Смятаме в началото на лятото да го направим на открито, но още не сме решили къде точно да е. -Какви други планове имате за годината? -Сега предстои да пуснем нова телевизия Планета 4К, която ще е първата българска телевизия, излъчваща най-висококачествения сигнал в ефира. -За финал, кой е първият съвет, който винаги давате на изпълнителите си? -Да бъдат себе си. Тогава ще са най-убедителни и успешни! Източник: HotArena.net
Пайнера с големи разкрития - за успехите, за конфликта с Галена и още
-Инж. Димитров, честит 30-и рожден ден на вашата музикална компания „Пайнер“. Как го отбелязахте?
Коментирай