Интерактивни образователни инсталации, посветени на отговорното потребление на ресурсите, могат да видят плевенчани от утре (3 февруари) в хипермаркетите на Kaufland в града. Магазините са домакин на пътуващата експозиция #ЗаеднодействайСМузейко, създадена от детски научен център „Музейко“ в партньорство с веригата.
До края на март деца и родители ще имат възможност да разгледат инсталациите „Водата у дома“ и „Сортер за рециклиране“ и да научат любопитни факти за опазването на околната среда.
Модулът „Водата у дома“ акцентира върху това колко вода ползваме, ако докато си вземаме душ или си мием зъбите, не спираме кранчето и как мръсната вода се пречиства, преди да се върне в природата. Целта на инсталацията е да покаже голямото значение на малките ежедневни действия, насочени към намаляване на потреблението на ресурсите и въздействието ни върху околната среда. Модулът може да бъде видян в хипермаркета на Kaufland на улица „Гренадерска“ 119. Втората инсталация „Сортер за рециклиране“ разкрива по интересен и достъпен начин какво се случва с разделно събраните отпадъци и как те отново оживяват като суровини или нови продукти. Модулът може да бъде разгледан в хипермаркет Kaufland „Кайлъка“ на ул. „Сан Стефано“ 80.
Двата модула от изложбата ще останат в Плевен до края на март, след което в града ще пристигнат други два от пътуващата експозиция – „Осветление“ и „Къде отиват играчките?“.
#ЗаеднодействайСМузейко е първата образователна изложба на „Музейко“, която беше открита извън неговата територия. В продължение на повече от година тя обикаля хипермаркетите на Kaufland в няколко града в страната.
Проектът #ЗаеднодействайСМузейко е в партньорство с Kaufland България и с подкрепата на Екобулпак България АД, Булекопак АД, Софийска вода – част от Групата Веолия. Освен образователната изложба, той включва също и онлайн платформа green.muzeiko.bg. Там деца и родители могат да се запознаят с основните теми на изложбата.
За Kaufland България:
Kaufland България е лидер в сектора на търговията с годишен оборот от близо 1,9 млрд. лв. и един от най-големите работодатели в страната с екип от близо 6 600 служители. През 2023 г. компанията разполага с 63 хипермаркета в 35 града. От старта си през 2006 г. в България до днес Kaufland се стреми да стимулира националната и регионална икономика и инфраструктурата по места с инвестиции от над 1,9 млрд. лв. Компанията непрекъснато развива своята политика за устойчиво развитие и под мотото „Действията носят промяната“ се ангажира с различни социални и екологични дейности – от използването на енергийно ефективни технологии и проектирането на нови сгради с мисъл за природата, през подкрепата на уязвими групи до намаляването на пластмасата.
Коментирай