Двоен скок на жалбите във връзка с компенсациите за анулирани почивки заради коронавируса
[caption id="attachment_450229" align="aligncenter" width="300"] Какви са правата ни при анулиране на почивка?[/caption] Шефът на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов поясни какви са правата ни и как може да компенсираме щетите при анулиране на почивка заради пандемията от коронавирус. Той заяви, че според извънредното законодателство при отмяна на пътуване до 31 декември 2020 г. поради Ковид-19, туроператорът е длъжен да предостави на потребителя ваучер, а последният трябва да приеме. Но потребителят не е съгласен с този вариант, парите следва да бъдат върнати от туроператора и това трябва да се случи в срок от 12 месеца от датата на отмяна на пътуването. Пред Bulgaria ON AIR Маргаритов заяви, че това дава възможност на туропеарторите да поемат глътка въздух. Той допълни, че ако всички потребители с отменени ваканции поискат парите си едновременно, това би означавало фалити. В студиото на "България сутрин" председателят на КЗП спрямо предходни периоди, тази година жалбите са двойно повече. Според него и в тази ситуация може да се направи разумно планиране и потребителите имат възможност да приемат алтернативни варианти, заяви Маргаритов, визирайки предлаганите от туроператорите ваучерите. Експертът е убеден, че подходът на извънредното законодателство е напълно адекватен в настоящата ситуация, пише БЛИЦ.
Коментирай