Потребителите изплакаха, че хипермаркетите продължават да продават зеленчуци в лош вид. Щайгите в мазаните са направо отблъскващи с натрупан изгнил и разкашкан лук, изсъхнали марули и айсберг с прогнили листа, оплакват се хората.

 

Те се възмущават, че сякаш не е достатъчно, че всички храни са прекалено скъпи, а на всичкото отгоре пробутват некачествена стока. Наистина е масова практика в хипермаркетите да не се оглеждат и почистват департаментите с плодове и зеленчуци, и негодна стока да се изхвърля.

 

Вместо това тя се пробутва на недогледали или пазаруващи в последния момент клиенти, на които често се налага да правят компромис с качеството. Най-често се продава разкашкан и изгнил кромид лук, както и изсъхнали репички. Често може да попаднете и на кух чесън, в чиито скилидки няма нищо. Предвид факта, че е доста скъп, накрая излиза, че клиентът е платил за нещо, което всъщност няма.

 

Често пъти тиквичките също са наводнени и разплути, очевидно престоели на топло, но въпреки това се предлагат на клиентите. Цяло чудо ще е, ако успеете да откриете качествени корнишони в щайгите – обикновено са спаружени и изсъхнали или пък вече започнали да омекват.

 

Потребителите се гневят, че търговците пренебрегват правилото да прочистват щандовете от лоша стока и вместо това им я пробутват. Купувачите изреваха и от чери доматчетата, които са предпочитани през есента и зимата. На практика скъпите плодчета се продават вече омекнали, а в нередки случаи и мухлясали в кутията. Търговците обаче имат трик да пробутат и тях – слагат им промоция, за да зарибят хората да ги купят.

Изгнили зеленчуци пробутват големите магазини

 

Експерти припомнят, че намаления не се правят на негодна стока, а на продукти с нормален вид и срок на годност и допълват, че тази практика е абсолютно нелоялна. Те съветват всеки, който е станал жертва на подобен трик в магазините да сигнализира управителите, за да спрат некачествените продукти от продажба.

 

Хората са гневни, защото смятат, че при тези цени на хранителните стоки, гонещи небесата, е абсолютно ненормално да караш потребителя да плаща скъпо за продукти, които на практика са за коша и заключават, че това си е за санкция.

Източник: Уикенд