Течната формула, а не гелът е по-ефикасна в борбата с вируси и бактерии!
Използването на дезинфектанти по време на пандемията е намалило наполовина проявите на други заразни болести извън COVID-19. Товаобяви доц. д-р Ангел Кунчев на първия уебинар, по темата коронавирус, организиран съвместно с Националната пациентска организация. „Докато няма лекарство или ваксина, дезинфектантите са най-доброто средство за превенция“, допълни експерта. В инициативата "COVID-19: ситуацията, пациентите, решенията, прогнозите” се включиха главният държавен здравен инспектор доц. д-р АнгелКунчев, зам.-генералният директор на Българския червен кръст д-р НадеждаТодоровска и председателят на УС на НПО д-р Станимир Хасърджиев. На уебинара стана още ясно, че дезинфектантът задължително трябва да е минал през изпитания в лабораторията на Националния център по заразни и паразитни болести, да е от проверен производител, да е с поне 70 на сто спиртно съдържание и да е в течно състояние, а не под формата на гел. Това е така, защото течността по-лесно достига до всички гънки накожата и се разнася по-ефективно. Съдържанието на дезинфектанта трябва да е адекватно на нуждите, заяви д-р Тодоровска. Според нея при всички параметри, цената също е фактор – той трябва да бъде достъпен за всички, които искат да опазят здравето си и на своите близки. Колкото и да се контролираме, все пак докосваме лицето си, затова дезинфекцията и миенето на ръцете е изключително важно, допълни още д-р Тодоровска. Тя представи още модела за домашни грижи на възрастни хора с хронични заболявания и трайни увреждания, позволяващеи на пациентите да бъдат обгрижвани в домашна среда и който е основа за Националната програма за патронажна грижа. Събитието е първото от поредица уебинари, насочени към пациенти и техните близки, работодатели и служители, заетите в сферата на обществените услуги, работещи в обществени институции и т.н., относно трите принципа на дезинфекция, дистанция и дисциплина, в условията на пандемия. На уебинара бяха обсъдени още мерките, които държавата и местните власти трябва да предприемат, за да гарантират, че дезинфекцията на обществени места, включително заведения за обществено хранене и магазини е достатъчно ефективна, за да се гарантира здравето на посетителите. Обсъдена бе и актуалната ситуация в страната и прогнозите за развитиетона COVID-19 епидемията. От началото на пандемията в България Националната пациентска организация инвестира усилия в превенцията на инфектиране с COVID-19. Беше създаден информационен сайт www.covid.npo.bg, в който на достъпен език е публикувана достоверна научна информация, насочена към специфични групи пациенти с хронични заболявания и лекуващите им лекари. На информационна линия 0800 14 515 пациенти с хронично заболявания могат да получат консултация от медицински специалисти всеки работен денот 9.00 до 18.00 часа. Само през изминалия месец юли, за консултация с медицински специалист на линиятаса се обадили близо 300 хроничноболни пациенти, като най-често позвъняванията им са свързани с въпроси относно COVID-19 или конкретното им заболяване. Откриването на горещата телефонна линия 0800 14 515 е първият етап на дългосрочната кампания на Националната пациентска организация в подкрепа на хората с хронични заболявания. Правни експерти, пациентски организации и научни дружества работят по пакет от предложения, които да улеснят дигиталното здравеопазване, както и да гарантират достъпа до здравни грижи дистанционно за заболяванията, при които това е възможно.
Коментирай