Калин Терзийски изригна срещу бившия си приятел Иво Сиромахов!Писателят Калин Терзийски

изненадващо скочи срещу доскорошния си приятел Иво Сиромахов. Любителят на чашката се разгневи затова, че сценаристът на Слави Трифонов си позволил да не хареса новата му книга с разкази. Ето как го накова Терзийски в мрежата: [caption id="attachment_413822" align="alignright" width="300"]Калин Терзийски Калин Терзийски скочи срещу Иво Сиромахов[/caption]

"МАЛКО ПИСЪМЦЕ ДО МОЯ ПРИЯТЕЛ ИВО И ДРУГИТЕ СЦЕНАРИСТИ НА СЛАВИ, КАКТО И ДО ДРУГИ ЛЮБИТЕЛИ НА БАЛКАНСКИЯ КАШКАВАЛ

...е, Ивак, ти чел ли си последните ми книги? Защото, да речем, човек не е особено точен в преценките за себе си; и затова аз не се опитвам да оценявам себе си - никъде и не съм казал, че нещата ми са изключителни! Но като пишеш така - ти прочете ли ги, направи ли усилие да ги осмислиш, оцени ли ги с онази субективност, която все пак се крепи на критерии за оценяване, възприети като меродавни? Тоест - прочете ли мои книги от последните години и опита ли се да ги оцениш като образован и културен човек?

Защото от това, което си написал излиза, че си на мнение, че книгите ми вече не вървят; и ти знаеш защо - защото са слаби. Та - прочете ли ги и оцени ли ги като образован човек?

Това, че има тенденция да бъдат изтиквани напред пошли продукти на псевдокултурата, на културната манифактура - разни дебелашки пошлости (каквито и вие в шоуто правите) - Това, че чрез способността им да гъделичкат най-грубите сетива на тълпата (а не силните струни на народа!) Те и сами изплуват нагоре и изтикват сериозните произведения на изкуството - това не означава, че те са ПО-ДОБРОТО И ПО-КАЧЕСТВЕНОТО. Те са мазното петно, което изплува! Въпросът е: Трябва ли да оставяме това мазно петно да стои отгоре? И даже - да стои на лицето ни? И даже - да го наричаме изкуство? Аз бях харесван, защото се обръщах към един умен народ. И той ме разбираше.

Сега някои са харесвани, защото се обръщат към една дебелашка тълпа. И тя им се кефи, гърголейки в похотливо и тлъсто доволство. Добре знаеш, че в народа съществуват и двете същности - и простака и умния човек. И бай Ганьо и Алеко.

Аз винаги се обръщам и апелирам към Алеко. Ти - към бай Ганьо. За тебе е добре и дори изгодно в народа да надделее и дори да остане единствено бай-Ганьото! И неговите книги (ако пропише случайно) да стоят най-отпред. Така да се каже - пропагандата на простащината взе своето. И след като аз пет години не се борех достатъчно - тя преля. Сега вие водите по точки и байганьовщината се вихри на воля. Но мисля, че вълновата природа на света ще промени нещата. Не може тъпанарщината вечно да си вее байрака. Защото, най-малкото, черните беемвета и мерцедеси на богатите простаци (като господаря ти) са създадени от мисълта на учени. Които в същността си са Алековци!", пише Калин Терзийски.