Ще дадем няколко съвета за засилване на нашето добро здравословно състояние и имунна система. Ето какво може да ползвате.

Първо бробиотици - До 70% от имунните клетки се намират в червата. Чревните бактерии също играят важна роля за поддържането на силна имунна система. Ако през зимните месеци те са заети да се борят срещу нашественици, имунитетът отслабва. Проучвания показват, че пробиотиците с повече щамове значително скъсяват настинките и намаляват остротата на симптомите. Известно е, че цинкът, витамин С, витамин Е и селенът играят важна роля за поддържането на имунната система. Нутриционистката препоръчва да се консумират разноцветни салати и зеленчуци, които ще осигурят „микс“ от тези важни вещества. Ферментирали храни като кисело мляко, кефир и кисело зеле допринасят за балансирането на чревната флора в подкрепа на чревната имунна система. Протеини :„Качествените източници на протеини - месо, яйца, бобови растения, са градивните елементи на много имунни клетки“, казва Натали Ламб. Допълнителни ползи за имунната система осигуряват и някои билки и подправки като розмарин, мащерска, градински чай. Слънцето - Ако не сте прекарали много време на слънце това лято, опитайте поне 15 минути по обедно време да прекарвате навън, за да подсилите мастноразтворимия витамин D.     При невъзможност е препоръчително приемането на витамин D3 под формата на добавка.   Цитирано по сп. Една.бг