Предлагаме ви новите коментари на лорд Евгени Минчев за в. „Телеграф“ в седмичната му рубрика „ТелеГАФ“.Миглена /не/ изненадва в… червено!
Нищо ново под слънцето, нищо ново и в мъглата. Дамата в червено отново е в … червено. Изчервявам се пред това деколте, не точно от него а от златистите светкавици, прорязващи плата, като кухненски ножове. Недовиждам в тъмното, но това замразени пиявици ли са или гущерови езичета по колието. Те са пръснати от щедра ръка по никому неясните бели зърна на украшението, увило се около шията на телевизионната лейди. Забавлява ме жеста, с който Ангелова оправя или пък разваля косите си, откроявайки интересно и високо чело. Това може да е жест на челистка, запокитила лъка си някъде в небитието. И точно когато погледът се нуждае от повече цветово благородство, Миглена ни го поднася начаса . В червено, разбира се. Поглеждам устните- също в червено. Питам се, не е ли време някоя попфолк дива или…дивак, да напише песен Червено, червено, щом всичките ти дрехи са в червено. Мисля си, че госпожата може да опита и други цветове, уверявам я, че не боли. Но да не съчетава червено и бяло, та да не заприлича на мартеница. Братът вляво и братът вдясно да си сменят гардероба! Миналото винаги ме е разсмивало, но тук то има една елегична проява, по която съдим за развитието на нещата от живота. Братя Аргирови, чрез облеченото от тях, носят същинската информация за износването на младежкия хъс, чрез който ги разпознавахме в началото на кариерата им. Днес онова свежо усещане се е превърнало в мрачни ежедневни дрехи и понеже не ги разпознавам по имена, нека кажа, че братът вляво на кадъра можеше да избегне дрехата, с която свързвам гардероба на някой швейцарски пенсиониран кантонер. При братът вдясно се вижда известно настроение, но пак не бих казал, че то отразява истинската съвременна мода. Мисля, че облеченото и при двамата не съответства на нищо, с което ги свързвам, още повече сцената и онази жизненост, която провокираха в мен и поколението ми. По средата- Наско от Бг радио, един исполин, чиято риза се извисява като флумастер в мрачния декор. Панталоните и коланът отговарят по стил на българската музика, а текст, музика и изпълнение по темата може достойно да направи Джорджано. Тримата от модния запас, купете си огледало! Оредяла артистичност думка от страна на тези младежи. Пълни с талант за едно, че и две, те изглеждат безпомощни пред чудно изписаните двери на модата. Ивайло Христов, освен ако не изпълнява роля на беглец, е направил странен избор за панталони. Те, панталоните могат да бъдат взети са продукт от две хасени покривки, бивали я на кръчмарска маса я на кухненско месалче. Под чудноватия им размер са сгушени като гургулици чифт бели чорапки, полегнали в гнездото на черни маратонки, каквито никой маратонец не би поставил. Калки едва свързва двата края на облеклото си- скиорска шапка и обувки- умален макет на паметника пред НДК да кажем… По средата- потник, истински миньорски мишци, весел рокер от плакат в руско музикално издание на 80-те. Кръстчето слага кръст на всичко, което би могло и трябвало да се поправи. Дони е най-близко по визия с Клиф Ричардс не само с фигурата но и с мълчаливото несъгласие с актуалните параметри на модата. Кариран панталон всеки музикант трябва да има, обувките са наистина шедьовър, но нещо в общата картинка не ми излиза… Да потърся ли причината в странната прическа, очилата и гердана? Може би общият сбор на всичките тези звезди образува интересна закономерност, която ме спира да продължа. Много финес при Гери, Шонлебе и Кристиано! През широко отворените врати на вдъхновението влизат нови силуети и нови представи за мода. Бизнесдамата Гери Тодорова, винаги актуална и с нови естетически идеи, поднася синьото в полза на една нова тенденция, еднакво валидна като въздействие в София, Париж и Берлин, като столици на модата. Наниз перли, тънка сребърна верижка и удивителна прическа, доказват мястото на класиката в светските салони. Облечена в сребристо, Силвия Хрисимова- Шонлебе отива малко по-далеч, но само за да бъде видян стилния и избор, с който може да бъде актуална на парти в клуб 54 или в някой днешен салон на добрия вкус. Елена Кристиано може да бъде едновременно Вирджиния Улф или Никол Кидман, в зависимост от мащабите на въображението. Черно-белите клавиши на дрехата и стигат мажорни висоти, съпоставими с някой фрагмент от Лучия ди Ламермур. Госпожа Кристиано е била женена вече за един Гаетано, макар и не Доницети и това може би спомага за лежерни лиезони между операта, модата и красотата. Крайно вдясно, наследникът на Емил Димитров показва нова визия- костюм и риза, които макар и без вратовръзка носят послания , далеч от пуловерния период на господина. Малка копринена кърпичка в джоба слага в малкия му джоб всички младежи от неговото поколение, избрали дънки за официалните си визити. Галена с очила като Уран и Плутон… Паяжина е оплела в мистичните си плетки певицата Галена. Кървави и тревисто зелени следи по ризата и допускат, че там може да е имало последно сражение на стилистичните позиции. Както знаем, всичките планети ден след ден влизат в своята опозиция а ретроградието им вероятно се отразява дори на креатурите на Пайнер. Очилата- нещо между Плутон и Уран, проблясват във вселенската супа, едва побирайки се върху лицето на звездата, родена под знака на Близнаци. Астрологичните неудобства се виждат и по стойката. Знам, че Луната въздейства на някои телесни процеси, но тук вероятно става дума за запек. Оранжевият фотьойл наподобява луксозна тоалетна чиния и ако Галена е изпуснала момента, то вероятно се е изпуснала на съвсем друго място. В преносен и в преносим смисъл, така да се каже. Лизнатото бретонче има нужда от извинителна бележка, защото така не може да излезе на улицата. Или най-много да отиде на Улицата на Мая Новоселска, но селата не са каквито бяха …
Коментирай