Оказва се, че хранителната верига „Билла“ лъже най-нагло клиентите си, пробутвайки им олио за зехтин. В магазина се предлагат бутилки, рекламирани като „маслиново масло екстра върджин 20%“, без да се уточнява, че останалите 80% всъщност са олио. Много хора вече се хванали на въдицата.
По телевизията в последните дни върви реклама на промоциите на хранителната верига, в която с бодър глас съобщават, че веригата предлага маслиново масло екстра върджин „Басо бленд“ за 10.99 за литър. Същото звучи и като аудио реклама в самия магазин, а по всяка вероятност се върти и по радиата.
Никой обаче не съобщава, че маслиновото масло, популярно у нас като зехтин, всъщност е едва 20% в бутилката, а останалата част е обикновено слънчогледово олио. Тези 20% са отбелязани на етикета, но озвучаващата актриса, която чете текста (Гергана Стоянова), не го отбелязва.
Разбира се, тя чете написаното й от рекламистите на фирмата и няма отношение към измамата. Малко клиенти обаче се сещат, че думата „бленд“ (blend), всъщност означава „микс“. Освен това клиентът остава с впечатлението, че името на фирмата е „Басо бленд“ и масово си купуват олио за почти 11 лева (без една стотинка), пробутвано им за зехтин.
Прости сметки показват, че въпросното олио излиза много по-скъпо, отколкото ако човек си го купи в обикновена бутилка и го смеси с маслиново масло, за да получи подобен на предлагания уж изгодно микс. Зехтинът в тази верига върви за около 40 лева на литър. Това означава, че 20-те процента в „Басо бленд", равняващи се на 200 мл., струват 8 лева. Останалите 3 лева от промоционалната цена са за 800 милилитра олио, което прави 5 лева за литър. Най-скъпото олио, което се продава в този магазин, е по 3,99 лева за литър, а има и марки за по 2,49, което значи, че олиото в този „бленд” е двойно по-скъпо от нормалното.
И това е така само когато е на промоция. Когато не е, блендът струва 15.99 – 800-те мл. В бутилката излизат 8 лева, а цената на литър е 10 лева. Излиза, че мнозина заблудени от рекламата на магазина, подвеждащите табели и това, че наличието на слънчогледово олио е посочено само на етикета, при това с малки букви и на английски, четящи се трудно, купуват олио, вярвайки, че е зехтин и плащат за него по 10 лева за литър.
Това са най-често възрастни клиенти, пенсионери, които не говорят английски и търсят евтини продукти, тъй като не могат да си позволят по-скъпи. Не е изключено някои от тях да се нуждаят от зехтин за лечение, тъй като продуктът, когато е чист, е изключително полезен и често се препоръчва за най-различни болести – от косопад до язви.
Разбира се, има и клиенти, които забелязват надписа „20%" и им светва лампичката да търсят уловката.
Фирмата се е застраховала да опише и коректно на български съдържанието на бутилката, както я задължава законът, но само с дребни букви на етикет, залепен отстрани на бутилката.
Трябва специално да търсиш, за да откриеш въдицата, преди да си се закачил на нея. Онези, които имат проблеми със зрението, трябва да го гледат с лупа, тъй като етикетите приличат на условията с дребен шрифт в договорите, имащи за цел да те преметнат – описани са, но така, че да не ги видиш.
Същият продукт се предлага и на други места, но обикновено е представен далеч по ясно и коректно като „салатен микс" или „микс от масла“.
На официалната страница на фирмата със 120-годишна история, въпросният „бленд“ не се открива сред продуктите им.
Източник: Уикенд, crimesbg.com
Коментирай